Halloween: 5% ekstra rabat på hele hjemmesiden med koden BOUH5
Stald
Hund
Kundeservice i Danmark Sikker betaling 4x Gratis Nem retur

Salgsbetingelser

Præambel

Disse generelle salgsbetingelser gælder for alle salg, der foregår på hjemmesiden La sellerie de Maé.

Hjemmesiden https://selleriemae.dk/ er en tjeneste fra:

  • Selskabet SPACEFOOT SAS
  • beliggende 36 rue Raspail 92300 Levallois-Perret FRANCE , Frankrig
  • hjemmesidens URL: https://selleriemae.dk/
  • e-mail: contact@selleriemae.dk
  • telefonnummer: +33 1 86 47 62 58

Kunden erklærer at have læst og accepteret de generelle salgsbetingelser før afgivelse af sin ordre. Godkendelse af ordren betragtes derfor som accept af de generelle salgsbetingelser.

Artikel 1 - Principper

Disse generelle betingelser udtrykker det samlede ansvar for parterne. I denne forstand anses køberen for at acceptere dem uden forbehold.

Disse generelle salgsbetingelser gælder udelukkende og eksklusivt for alle andre betingelser, herunder dem der gælder ved salg i butikker eller gennem andre distributions- og salgskanaler.

De er tilgængelige på hjemmesiden La sellerie de Maé og vil, hvis nødvendigt, have forrang over enhver anden version eller dokument, der er i strid med dem.

Sælger og køber er enige om, at disse generelle betingelser udelukkende regulerer deres forhold. Sælger forbeholder sig retten til uden varsel at ændre sine generelle betingelser. Disse vil gælde fra det tidspunkt, de bliver offentliggjort online.

Hvis en salgsbetingelse skulle vise sig at være ugyldig, vil den blive betragtet som reguleret af de gældende skikke inden for fjernsalg, når selskaberne har hjemsted i Frankrig.

Artikel 2 - Indhold

Disse generelle betingelser har til formål at definere rettighederne og forpligtelserne mellem parterne i forbindelse med online salg af varer, der tilbydes af sælgeren til køberen, via hjemmesiden La sellerie de Maé.

Disse køb vedrører følgende produkter: tøj, sko og tilbehør.

Artikel 3 - Prækontraktlige oplysninger

Køberen anerkender at have modtaget, før afgivelsen af sin ordre og indgåelsen af kontrakten, en læselig og forståelig version af disse generelle salgsbetingelser samt alle oplysninger, der er listet i artikel L. 221-5 i forbrugerloven.

Der gives køberen følgende klare og forståelige oplysninger:

  • de væsentlige egenskaber ved varen;
  • prisen på varen og/eller prisen beregningsmetode;
  • om nødvendigt, eventuelle ekstra omkostninger til transport, levering eller porto samt andre mulige gebyrer;
  • hvis der ikke er tale om øjeblikkelig udførelse af kontrakten, den dato eller fristen, hvor sælgeren forpligter sig til at levere varen, uanset prisen;
  • oplysninger om sælgerens identitet, postadresse, telefonnummer og e-mail samt oplysninger om hans aktiviteter, herunder oplysninger om lovbestemte garantier, funktionerne ved digitalt indhold og, hvis relevant, dets interoperabilitet, eksistensen og betingelserne for gennemførelse af garantier og andre kontraktvilkår.

Artikel 4 - Ordren

Køberen har mulighed for at afgive sin ordre online ved at bruge online kataloget og den formular, der er tilgængelig der, for ethvert produkt, inden for rammerne af de tilgængelige lagre.

Køberen vil blive informeret om enhver utilgængelighed af det bestilte produkt eller vare.

For at ordren kan blive godkendt, skal køberen acceptere disse generelle betingelser ved at klikke det angivne sted. Han skal også vælge leveringsadresse og leveringsmetode og til sidst bekræfte betalingsmetoden.

Salget vil blive betragtet som endeligt:

  • efter at køberen har modtaget bekræftelse på ordren fra sælgeren via e-mail;
  • og efter at sælgeren har modtaget hele betalingen.
  • Hver ordre anses for at være accepteret med hensyn til priserne og beskrivelsen af de produkter, der er tilgængelige for salg. Enhver tvist angående dette vil ske inden for rammerne af eventuel ombytning og de garantier, der er nævnt nedenfor.

I visse tilfælde, især ved manglende betaling, forkert adresse eller andre problemer med køberens konto, forbeholder sælgeren sig retten til at blokere køberens ordre, indtil problemet er løst.

Vedrørende spørgsmål om opfølgning af en ordre kan køberen sende en e-mail til sælgeren

på følgende adresse: contact@selleriemae.dk eller kontakte ham via formularen for dette formål.

Artikel 5 - Elektronisk signatur

Den online angivelse af køberens kreditkortnummer og den endelige godkendelse af ordren vil være bevis for køberens accept:

  • krav på betaling af det skyldige beløb i henhold til bestillingen;
  • underskrift og udtrykkelig accept af alle gennemførte transaktioner.

I tilfælde af svigagtig brug af kreditkortet opfordres køberen til straks at kontakte sælgeren via e-mail på følgende adresse: contact@selleriemae.dk eller via formularen for dette formål.

Artikel 6 - Ordrebekræftelse

Sælgeren sender en ordrebekræftelse til køberen via e-mail.

Artikel 7 - Bevis for transaktionen

De digitalt lagrede data, opbevaret i sælgerens informatiksystemer under rimelige sikkerhedsforhold, vil blive betragtet som bevis for kommunikationen, ordrerne og betalingerne mellem parterne. Arkiveringen af købspapirer og fakturaer finder sted på et pålideligt, varigt medium, som kan fremlægges som bevis.

Artikel 8 - Information om produkter

De produkter, der reguleres af disse generelle betingelser, er dem, der vises på sælgerens hjemmeside og som er angivet som solgt og sendt af sælgeren. De tilbydes inden for rammerne af de tilgængelige lagre.

Produkter beskrives og præsenteres med størst mulig nøjagtighed. Hvis der er opstået fejl eller udeladelser i præsentationen, vil sælgerens ansvar dog ikke blive pådraget.

Produktfotografier er ikke kontraktlige.

Artikel 9 - Priser

Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre priserne til enhver tid, men forpligter sig til at anvende de gældende takster angivet på tidspunktet for ordren, under forudsætning af tilgængelighed på den dato.

Priserne angives i euro. De inkluderer ikke leveringsomkostninger, som opkræves ekstra og nævnes før godkendelse af ordren. Priserne inkluderer den gældende moms på dagen for ordren og enhver ændring i den gældende momssats vil automatisk blive videreført til prisen på webshopprodukterne.

Hvis en eller flere skatter eller afgifter, herunder miljøafgifter, skulle blive indført eller ændret, enten opad eller nedad, kan denne ændring påvirke salgsprisen på produkterne.

Artikel 10 - Betalingsmetode

Dette er en ordre med betalingsforpligtelse, hvilket betyder, at når ordren afgives, forpligter køberen sig til at betale.

For at betale sin ordre kan køberen vælge blandt de betalingsmetoder, der stilles til rådighed af sælgeren og som er opført på sælgerens hjemmeside. Køberen garanterer, at han/hun har de nødvendige tilladelser til at anvende den valgte betalingsmetode ved bekræftelse af ordren. Sælgeren forbeholder sig retten til at suspendere behandling eller levering af ordren i tilfælde af afslag på betalingstilladelse fra officielt godkendte institutioner eller i tilfælde af manglende betaling. Sælgeren forbeholder sig også retten til at afvise at levere eller behandle en ordre fra en køber, der ikke har betalt en tidligere ordre helt eller delvist, eller hvor der foreligger en igangværende betalingskonflikt.

Alle tilgængelige betalingsmetoder er angivet på siden “Betalingsmetoder”.

Artikel 11 - Tilgængelighed af produkter - Refusion - Opsigelse

Vores produkt- og pristilbud er gyldige, så længe de er synlige på hjemmesiden og så længe lager haves.
Hvis produktet ikke er tilgængeligt efter afgivelse af ordren, vil køberen straks blive informeret.
Køberen vil derefter modtage en fuld refusion af det betalte beløb.

Artikel 12 – Leveringsbetingelser

Produkterne leveres til den adresse, som køberen har angivet ved bestillingen. Sælgeren er ansvarlig for korrekt udførelse af leveringen indtil den fysiske overdragelse af pakken til køberen (eller en person udpeget af denne), medmindre køberen udtrykkeligt har valgt en anden transportør end den, som sælgeren har foreslået.

Ved modtagelse af pakken skal køberen kontrollere varernes tilstand. I tilfælde af skade eller beskadiget pakke skal køberen kontakte sælgeren hurtigst muligt, så sælgeren kan fremsætte krav over for transportøren.

Sælgeren dækker omkostningerne ved returnering og refunderer beløbet inden for en tidsramme i overensstemmelse med lovgivningen.

Denne kontrol berører ikke køberens rettigheder i henhold til den lovpligtige overensstemmelsesgaranti og fortrydelsesretten, som i alle tilfælde forbliver gældende.

Artikel 13 - Fortrydelsesret

Anvendelse af fortrydelsesret

I henhold til forbrugerlovens bestemmelser har køberen 14 dages frist fra levering af sin ordre til at returnere enhver vare, der ikke passer ham, og anmode om refusion uden straf, undtagen returomkostningerne, som forbliver køberens ansvar.

Returnering skal ske i deres originale og komplette tilstand (emballage, tilbehør, vejledning…), som muliggør genforsalg i ny tilstand, ledsaget af købsfakturaen.

Skadede, snavsede eller ufuldstændige produkter accepteres ikke.

Retten til at fortryde kan udøves online ved hjælp af fortrydelsesformularen der er tilgængelig på denne hjemmeside. I dette tilfælde vil en modtagelsesbekræftelse på et varigt grundlag straks blive sendt til køberen. Enhver anden måde, at erklære fortrydelsens ret, accepteres. Den skal være ubesværet og udtrykke ønsket om at fortryde.

I tilfælde af udnyttelse af fortrydelsesretten inden for ovennævnte frist, refunderes prisen for det/de købte produkt(er) og leveringsomkostningerne refunderes.

Returudgifterne påhviler køberen.

Tilbagebetalingen til Kunden vil ske med samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved bestillingen på hjemmesiden.
Tilbagebetalingen vil blive foretaget senest fjorten (14) dage efter, at SPACEFOOT SAS har modtaget de returnerede produkter og/eller Kunden har fremlagt ubestrideligt bevis for forsendelsen — den gældende dato vil være den første af disse hændelser.

Undtagelser

  • I henhold til artikel L221-28 i forbrugerloven kan fortrydelsesretten ikke udøves for kontrakter: for levering af varer, hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som er uden for den professionelle kontrol og som kan forekomme i fortrydelsesfristen;
  • for levering af varer fremstillet i henhold til forbrugerens specifikationer eller tydeligt tilpasset;
  • for levering af varer som kan blive beskadiget eller forringet hurtigt;
  • for levering af varer, som er blevet brudt af forbrugeren efter levering og som ikke kan returneres af hygiejne- eller sundhedsmæssige årsager;
  • for levering af varer, som, efter at de er blevet leveret, er blevet indblandet på en uadskillelig måde med andre varer;
  • for levering af alkoholiske drikkevarer, hvis levering er udsat i mere end treogtyve dage og hvis den aftalte værdi ved kontraktens indgåelse afhænger af udsving på markedet, som er uden for den professionelle kontrol;
  • for vedligeholdelses- eller reparationsarbejder, der skal udføres straks i forbrugerens hjem og specifikt anmodet af ham, begrænset til nødvendige reservedelene og arbejde, der strengt er nødvendigt for at imødekomme hastesituationen;
  • for levering af lyd- eller videooptagelser eller software, når de er blevet brudt af forbrugeren efter levering;
  • for levering af en avis, et tidsskrift eller et magasin, undtagen for abonnementsordrer for disse publikationer;
  • for levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et materielt medie, hvor udførelsen er begyndt efter forudgående udtrykkelig samtykke fra forbrugeren og udtrykkelig afkald på sin fortrydelsesret.

Artikel 14 - Levering og Returnering

Alle vores betingelser og politikker vedrørende levering og returnering kan findes via vores sider: Returnering & Refusion og Tariffer og leveringsmuligheder

Artikel 15 - Force majeure

Alle omstændigheder, der er uafhængige af parternes vilje, der forhindrer opfyldelsen af deres forpligtelser under normale betingelser, betragtes som årsager til fritagelse af parternes forpligtelser og medfører en suspension af disse.

Den part, der påberåber sig de omstændigheder, der er nævnt ovenfor, skal straks informere den anden part om deres opståen samt deres ophør.

Følgende vil blive betragtes som force majeure: alle uundgåelige hændelser eller omstændigheder, som er uden for parternes kontrol, uforudsigelige, uundgåelige, uafhængige af parternes vilje og som ikke kan forhindres af dem, på trods af alle rimeligt mulige bestræbelser. Udtrykkeligt betragtes som force majeure eller tilfælde af uheld, ud over de almindeligvis anerkendte i retspraksis: blokering af transport- eller forsyningsmidler, jordskælv, brande, storme, oversvømmelser, lyn, nedlukning af telekommunikationsnetværk eller vanskeligheder forbundet med telekommunikationsnetværk, der er uden for kundernes kontrol.

Parterne vil mødes for at vurdere konsekvenserne af hændelsen og blive enige om betingelserne for, hvordan kontrakten skal fortsættes. Hvis force majeure varer længere end tre måneder, kan de generelle betingelser opsiges af den berørte part.

Artikel 16 - Intellektuel ejendom

Indholdet af hjemmesiden forbliver sælgerens ejendom, som er den eneste indehaver af intellektuelle ejendomsretter til dette indhold.

Købere forpligter sig til ikke at anvende noget af dette indhold; enhver total eller delvis reproduktion af dette indhold er strengt forbudt og kan resultere i en krænkelse af ophavsretten.

Producenten af produkterne forbliver ejer af alle intellektuelle ejendomsretter til produkterne, herunder dem der er fremstillet specielt på anmodning fra kunden, hvis relevant.
Kunden forbydes derfor enhver reproduktion af produkterne uden forudgående, skriftlig og eksplicit tilladelse fra producenten, som kan betinge denne tilladelse af en finansiel kompensation.

Artikel 17 – Databeskyttelse og Privatliv

I forbindelse med brugen af hjemmesiden og gennemførelsen af en ordre på denne kan sælgeren indsamle personoplysninger om køberen.

Detaljerne om denne indsamling er beskrevet i Privatlivspolitikken, som er tilgængelig på hjemmesiden via følgende link: https://selleriemae.dk/fortrolighedserklaering.

Artikel 18 - Delvis ugyldighed

Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle betingelser anses for at være ugyldige eller erklæres som sådanne i henhold til en lov, en forordning eller en afgørelse fra en kompetent ret, skal de øvrige bestemmelser forblive i kraft og gyldige.

Artikel 19 - Ingen afkald

At den ene part ikke påberåber sig en mangel ved den anden parts overholdelse af nogen af forpligtelserne i disse generelle betingelser kan ikke tolkes fremadskuende som en eftergivenhed af den pågældende forpligtelse.

Artikel 20 - Titel

I tilfælde af vanskeligheder med at fortolke et hvilket som helst af titlerne i begyndelsen af bestemmelserne, og noget af bestemmelserne, vil titlerne blive betragtet som ikke-eksisterende.

Artikel 21 - Aftalens sprog

Disse generelle salgsbetingelser er udarbejdet på fransk. I tilfælde af, at de skulle blive oversat til en eller flere fremmede sprog, vil den franske tekst være gældende i tilfælde af tvist.

Artikel 22 - Mægling og løsning af tvister

Køberen kan anmode om konventionel mægling, især ved forbrugermæglingskommissionen eller ved eksisterende sektorielle mæglingsinstanser, eller ved enhver alternativ metode til konfliktløsning (fx forlig) i tilfælde af tvist. Navne, kontaktoplysninger og e-mailadresse på mægleren er tilgængelige på vores hjemmeside.

I henhold til artikel 14 i forordning (EU) nr. 524/2013 har den Europæiske Kommission oprettet en platform for online løsning af tvister, som letter uafhængig udenretter løsning af online tvister mellem forbrugere og erhvervsdrivende i EU. Denne platform er tilgængelig på følgende link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

Artikel 23 – Forbrugermægling

Ved en tvist kan Kunden gratis benytte en forbrugermægler for at søge en mindelig løsning med SPACEFOOT SAS. SPACEFOOT SAS sikrer effektiv adgang til et mæglingssystem.

Standardmægler

  1. Organisme: AME CONSO – Association des Médiateurs Européens
  2. Mægler: Angela ALBERT (Formand)
  3. Adresse: 11 Place Dauphine, 75001 Paris; også 197 Boulevard Saint-Germain, 75007 Paris.
  4. Website: https://www.mediationconso-ame.com
  5. Anmodningsformular: https://www.mediationconso-ame.com/demande-de-mediation-ame.html
  6. Tlf.: +33 (0)9 53 01 02 69

Afvises, hvis der ikke først er sendt skriftlig klage til SPACEFOOT SAS, hvis anmodningen er åbenbart grundløs/misbrug, hvis sagen allerede behandles, indsendes efter 1 år eller ligger uden for kompetencen.

Artikel 24 - Gældende lov

Disse generelle betingelser er underlagt anvendelse af fransk ret. Den kompetente domstol er den retslige domstol.

Dette gælder for både materielle og formelle regler. I tilfælde af tvist eller krav skal køberen først kontakte sælgeren for at opnå en mindelig løsning.

Artikel 25 - Produkttilbagekaldelse

Sælgeren forbeholder sig retten til at indlede enhver procedurer for tilbagetrækning eller tilbagekaldelse af et eller flere produkter, der er blevet leveret til køberen, som er påbudt af producenten af dette eller disse produkter eller af en kompetent administrativ myndighed.

I dette tilfælde vil sælgeren iværksætte de nødvendige informationsforanstaltninger, der er knyttet til den vedrørende tilbageholdelse, om nødvendigt, dem der er påkrævet af den kompetente administrative myndighed, og specificere dens vilkår: de berørte produkt(er), årsag(e) til tilbagekaldelsen, betingelserne for returnering/restitution af det eller de pågældende produkter.

Når den berørte tilbageholdelse udføres i henhold til artikel L.421-3 i forbrugerloven, vil sælgeren i overensstemmelse med artikel L.423-3 i denne lov deklarere den berørte tilbageholdelse på den officielle hjemmeside www.rappel.conso.gouv.fr. Denne hjemmeside giver forbrugerne information om tilbagekaldelse af produkter, fødevarer eller dyrefoder, der er berettiget på grund af sikkerhedsproblemer. 

Det vil være køberens ansvar at følge de angivne foranstaltninger vedrørende den/dе produkter, som han har i besiddelse af, der er underlagt formel tilbageholdelse.

For enhver henvendelse vedrørende den relevante tilbageholdelse kan køberen kontakte sælgerens kundeservice.

Artikel 26 - Garanti

Alle produkter, der sælges af SPACEFOOT SAS, er dækket af den lovpligtige overensstemmelsesgaranti og garantien mod skjulte fejl.

Garantien dækker enhver produktions- eller overensstemmelsesfejl, der opdages ved modtagelsen eller inden for den lovpligtige periode.

Kunden kan anmode om reparation eller udskiftning af produktet. Hvis dette ikke er muligt, kan der anmodes om fuld eller delvis refusion.

Garantien gælder ikke ved forkert brug, forsømmelse, ændring eller uautoriseret reparation.

Returneringsomkostninger i forbindelse med garantien dækkes af SPACEFOOT SAS.